zondag 18 augustus 2019

Typhoon Lagoon, Disney zwempark

Vanmorgen hadden we om 8:00 uur de wekker gezet, want we wilden deze vakantie toch wel 1 van de 2 zwemparken van Disney bezoeken. 2 jaar geleden hebben we Blizzard Beach bezocht, dus nu wilden we graag naar Typhoon Lagoon.

Deze parken horen ook bij onze 21 daagse kaarten, alleen hebben we er nog geen "tijd" voor gehad door al onze andere drukke dagen, hihihihi. Ja ja, soms is het best zwaar om vakantie te hebben. :)



Iets na 9:30 uur zaten we in de auto en rond 10:00 uur reden we de parkeerplaats op. Voor de eerste keer in zo'n waterpark vinden we het altijd even zoeken hoe en wat. Eerst een kluisje geregeld en daarna een plekje zoeken voor onze handdoeken. Natuurlijk het liefste ergens in de schaduw.

Eerst hebben we even wat rondgelopen in het park en we moeten eerlijk zeggen, dat ziet er echt super uit !! Alles keurig schoon en netjes. Zoals we het van Disney gewend zijn.







We komen tot de ontdekking dat we helaas de onderwatercamera vergeten zijn...... Hoe dom kun je zijn...... Grrrrrr !!!! Naja, nu niks meer aan te doen.

We besluiten om in het golfslagbad te gaan kijken. Daar hadden we al gezien dat er echt een enorme golf komt en dat wilden we wel eens meemaken. Nou, daar stonden we dan klaar voor de golf...... Jeetje, wat een gevaarte komt er op je af. We gingen echt alle 3 kopje onder en hadden dit niet verwacht/verkeerd ingeschat. Toine z'n pet was zelfs even kwijt, die dreef een stukje verderop. We besloten om maar wat ondieper te gaan staan. Dit beviel een stuk beter. Demi had het snel gezien en die ging lekker met der voetjes in het water staan en de rest vond ze wel best.


Nu was het tijd om heerlijk te gaan relaxen in de Lazy River. Dat is toch meestal wel onze favoriet in een waterpark. Heerlijk meedrijven en niks doen. Gelukkig waren we goed ingesmeerd, want de zon was erg warm vandaag. We gingen 2 ronden mee en daarna zijn we even wat gaan eten.

Even op de bedjes gezeten en die stonden ondertussen best goed in de schaduw. Nog even wat smeren en daar gingen we weer. Demi had ontdekt dat er ook een soort bankjes waren in het bad bij die enorme golf, dus daar zijn we even gaan zitten. Dit was veel beter te doen en heerlijk die verfrissing telkens.


Natuurlijk wilden we nog graag even in de Lazy River. Ja en toen.......

Vele weten het wel, maar ik ben jaren zwemonderwijzer/lifeguard geweest, dus in een zwembad heb ik toch altijd wel wat extra oogjes open. Nu dreef er dus een mevrouw in de Lazy River met een klein meisje. Ik vertrouwde het al niet. Maar ach, ik heb vakantie, dus het zal wel. Ineens hoor ik een van de lifeguards roepen. Mevrouw bent u oké, 2x. Er kwam geen antwoord, alleen wat gekreun. De lifeguard keek een collega aan, blies op haar fluitje en sprong het water in. De mevrouw had enorme pijn in haar nek, kon niet meer omhoog en hing dus zichzelf boven water te houden aan de band waar je in ligt. Ze kreeg meteen hulp van collega's en ik zie haar dochtertje in de band afdrijven (lifeguard wist natuurlijk niet dat die erbij hoorde). Ik heb het meisje gepakt en ben er bij blijven staan, want die riep natuurlijk om haar moeder. Ondertussen was er 3x heel hard op het fluitje geblazen, werd de Lazy River ontruimd en kwamen er mensen van Disney van alle kanten. Ik stond er maar wat bij met dat kleine meisje, want ja wat moest ik dan ( ik dacht die mensen van Disney nemen dat meisje wel over maar dat gebeurde niet). Ondertussen probeerde ze die mevrouw op een brancard te krijgen in het water maar die was zo verkrampt, dat dat niet zo soepel ging, want ze verzette zich flink. Ineens vroeg er iemand aan mij of ik bij hun hoorde.....? Uhhh nee, maar dit is de dochter van mevrouw en die wilde ik niet alleen laten, dus ik heb haar maar even bij me gehouden. Uhhh okay, werd er gezegd en na een tijdje kwam er toch iemand om haar over te nemen. Omdat de Lazy River ondertussen ontruimd was en Toine en Demi een heel stuk verderop op me stonden te wachten, maar even gevraagd of ik er toch wel heen mocht zwemmen en dit was geen probleem. Bij Toine en Demi aangekomen ( die stonden nog op de plek waar het gebeurde, ik was mee terug gelopen naar een in/uitstap punt) zei de Lifeguard die daar stond, Dank je wel tegen me en zagen we dat de boel weer open was gegaan, dus wij konden mooi meteen weer door.

Tja, zo verzeil je soms in iets, maar dat kleine meisje laten drijven was geen optie voor me. Die moest bij de moeder blijven. Dus dan doe je het maar zo, hihihihihi. Soms maak je wat mee op een dag.

We zijn zelf lekker verder gedobberd en hebben wat nagepraat. Daarna zijn we weer naar de grote golf gegaan. We hebben ons prima vermaakt, maar zijn niet van de glijbanen e.d.

Toen we het alle 3 genoeg vonden zijn we aan gaan kleden. We hadden er voor gekozen om thuis lekker te douchen, dus we waren zo klaar. Eenmaal bij de auto zijn we zowaar via de I-4 naar huis gereden. Hier was deze keer niet veel verkeer, dus voor de verandering eens goed te doen.




Thuis lekker douchen en omkleden. Rond 17:00 uur zijn we naar Chili's gereden om te eten. Wederom was het hier erg lekker.



Nu thuis doen we even lekker niks meer. Tijdens het eten hebben we overlegd wat iedereen nog wil doen de laatste 3 volle dagen die we nog hebben hier. Morgen is onze laatste dag van onze Disney kaartjes, dus die willen we nog wel gaan doen. Wat dit precies gaat worden gaan we het straks over hebben. Rest van de week lezen jullie vanzelf wel weer.

Vanavond op tijd ons bedje in, want morgen dus een laatste warme drukke Disney dag.


3 opmerkingen:

  1. Geweldig gedaan Ilse! Ik denk dat die moeder je heel dankbaar zal zijn!
    Veel plezier vandaag in Disney!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van je Ilse om zo bezorgd te zijn over dat kleine meisje.
    Die zal ook wel in paniek zijn geweest.
    En fijn dat jullie zo genoten hebben en een mooie afsluiter bij chili’s

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie aktie 👍 volgend jaar een vakantiebaan op disney 😄. Een dagje “relaxen” op een waterpark is altijd leuk. En met goed weer nog beter.

    BeantwoordenVerwijderen

Reisdag, Davenport, Sanfort, Miami, Amsterdam, Vlijmen

Het is nu vrijdagmiddag 17:00 uur. We zijn weer in Vlijmen gearriveerd. Ik ga bij onze reisdag beginnen die begon op donderdag 22 augustus o...